Blommor, händer och Karl Forrester



Har försökt att få ordning på min trädgård i dag.
Har väl fått de ganska hyfsat, om jag får säga de själv.
Alla blommor som jag planterade i höstas har inte överlevt, kan jag säga men jag får väl plantera nya och vissa har jag planterat för tätt så de växer inn i varann,  jaja jag får väl ta å sära på dom.



En annan sak är att man får INTE fina händer å naglar av trädgårds arbete! Smutsiga händer o naglar,  vilka naglar? Ja jag får väl ha fina till vintern då gömma dom mellan låren när man sitter ner. oj. Vilket elände. Jag måste lära mej att använda handskar.
Min bror brukar alltid gorma på mej för jag inte har på mej handkar när jag arbetar  i trädgården. Och visst han har rätt!
 
Fingerborgs blomma Giftig men åh så vacker.
 
Gräset heter Karl Forrester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0